Proteinový podraz na zákazníky nabírá na obrátkách. Jsou potraviny s označením »high protein« opravdu přínosem pro zdraví, nebo jen skvělý marketingový trik a způsob, jak z kupujících vytáhnout peníze navíc?
Blesk po předchozím článku zjišťoval reakce výrobců. A ty si musíte opravdu přečíst!
Trendem poslední doby jsou produkty s vysokým obsahem bílkovin označované jako »high protein«. V mnoha obchodech mají dokonce celé své regály. Jsou tyto potraviny oproti jiným opravdu nadupané bílkovinami?
Jak Blesk zjistil, rozdíly jsou obvykle minimální, někdy dokonce nulové. „Jde o marketingové zneužívání bílkovin k tomu, aby výrobek vypadal zdravěji nebo nutričně vhodněji, než ve skutečnosti je,“ má jasno lékařka Václava Kunová specializující se na výživu ve vztahu k prevenci a léčbě civilizačních onemocnění. Jednoduše jde o to, vydělat víc. Nebo snad ne? Tady jsou komentáře výrobců.
Na výrobky v EU platí jasná pravidla, že se nesmí používat název podle místa, když se tam produkt nevyrábí. Proč má Hermelín výjimku?