Zrušený let bez důvodu i posun dovolené. Češi zuří. Proč neodletěli do Egypta a jaké dostanou odškodné?
V noci ze soboty na neděli měli čeští turisté odletět do Egypta na vysněnou dovolenou. V době, kdy už měli být ve vzduchu, k nim ale dorazila informace o zpožděném a následně o zcela zrušeném letu. Důvod se ale nedozvěděli, jak uvádí jedna z nespokojených klientek, která oslovila Blesk. Let se některým poškozeným posunul o celý den a z jiného letiště. Co za zrušeným letem nakonec stálo? A jakou kompenzaci mohou klienti očekávat?
Do Egypta měli čeští turisté odletět krátce po nedělní půlnoci. Ale hodinu po plánovaném startu se ukázala informace o zpoždění, a krátce poté dokonce oznámení o zrušení letu. „Nikdo s námi vůbec nechtěl mluvit. Nechali nás tam 4 hodiny čekat a sedět s brečícími dětmi. Nevěděli jsme, co se děje a proč už dávno neletíme,“ informuje Blesk nahněvaná klientka CK Fischer Anna.
Na cestovatelské skupině sdílela také informace o tom, že cestovní kancelář i přes urgenci neposkytla nic k tomu, proč se let zdržel. „Nakonec kontaktovali letiště v Brně a byli jsme rozděleni do 3 skupin. Dvě měly odletět z Brna nebo z Prahy a další z Ostravy,“ uvádí s tím, že se tím ale odlet posunul o jeden celý den, tedy na 9. 6. krátce po půlnoci.
Blesk napsal cestovním kancelářím o vysvětlení, stejně tak letecké společnosti Smartwings. Podle mluvčí Vladimíry Dufkové byl let zrušen kvůli technické závadě na letadle smluvního partnera. „Cestující z tohoto letu byli přesměrováni na jiné lety do Egypta. Cestujícím byly poskytnuty vouchery na občerstvení a nabídnuta možnost využití hotelu,“ uvádí dále s tím, že se za komplikace společnost omlouvá.
Klientka Anna ve svém příspěvku doplňuje, že je osobně do Ostravy dopravil autobus a že budou situaci ještě řešit.
5 tisíc omluvou i den dovolené navíc
Mluvčí cestovní kanceláře Fischer Jan Bezděk potvrdil Blesk zprávám, že let nebylo možné uskutečnit kvůli technickým obtížím. „60 klientů odletělo už dnes dopoledne z Ostravy a v tuto chvíli už jsou v Egyptě. 16 klientů odletí zítra po půlnoci z Prahy a 24 klientů z Brna,“ uvádí. A rozebral pro nás i možnosti kompenzace.
„Všichni tito klienti mají nárok na kompenzaci za jeden den dovolené, o který přišli, případně jim nabídneme prodloužení dovolené o jeden den s návratem do Prahy. Kromě toho dostane každý z klientů ještě 5000 Kč jako omluvu za nastalé komplikace,“ dodává Bezděk. Klienti, kteří poletí z Prahy a pojedou vlastním autem, budou mít zajištěné parkování zdarma na letišti a bude pro ně připravený i autobusový transfer. Všichni mohou očekávat, že je bude kontaktovat oddělení péče o zákazníky.
No a co, tak neodletěli.