Za celou akcí stojí dvě lokální tvůrkyně – návrhářka a krejčová Hana Sýkorová z Liberce, zakladatelka značky Styl do puntíku, a kloboučnice Tereza Šedá z Děčína, zakladatelka dílny Klobouky Terezia. Spojily síly, aby vytvořily den plný stylu, ženskosti a originální ruční práce.

Během dne proběhnou dvě módní přehlídky – první ve 14 hodin a druhá v 16 hodin. V obou se představí nové modely značky Styl do puntíku, inspirované módou 30. až 50. let. Typické jsou pro ně kolové sukně, kapsy, ženské siluety i důraz na udržitelnost. „Chci, aby se ženy cítily elegantně, sebevědomě a samy sebou – i v každodenním životě,“ říká Hana Sýkorová.

„Já sama nosím šaty za každé situace a mým snem bylo je navrhovat a šít. Šiju asi jedenáct let, ale před téměř třemi roky jsem absolvovala dvě profesní rekvalifikace, které mě hodně posunuly. Teď už přijímám první zakázky,“ dodává Sýkorová s tím, že ji baví tuto elegantní módu šířit mezi další lidi. Na Facebooku například vede skupinu Bazar nejen pin-up šatů, která má téměř 5,5 tisíce členek.

„Za sedm let, co bloguji jako Styl do puntíku, se mi už podařilo převléknout do šatů desítky, možná stovky žen. Díky tomu jsou elegantnější, mají více sebevědomí a cítí se žensky,“ vysvětluje Sýkorová.

Pin-up bazar a přehlídka šatů Styl do puntíku a Klobouků Terezia
Autor: archiv: Klobouky Terezia, Styl do puntíku

Pin-up šaty doplní ručně upravené klobouky Terezy Šedé, která starým kouskům dává nový život. Upcykluje je a přetváří v malé módní poklady – od koktejlových kloboučků až po elegantní modely ladící s retro šaty.

„Udržitelnost v módě je velké téma a pro mě velmi důležité. Nejen, že vytvářím lokální řemeslný produkt, ale recykluji staré nenošené klobouky, které vyčistím, napařím a vypnutím na novou formu vznikají úplně nové modely. Pracuji hlavně s plstí a nejvíce mě baví malé kloboučky bez krempy,“ vysvětluje Šedá.

Součástí programu bude také bazar použitého pin-up a retro oblečení, kde si ženy mohou za příznivé ceny vyzkoušet různé střihy a najít si styl, který jim opravdu sedne.

„Je to příležitost si všechno vyzkoušet, prohlédnout a osahat, ale také se s námi osobně setkat a poznat se. Lokální zboží není jen o produktech samotných, ale i o přímém kontaktu s výrobcem,“ doplňuje Šedá.