Jde celkem o šest obrazů, které jsou součástí rozměrných kompozic: dvou kvadriptychů o celkových rozměrech kompozice 2 × 2 metry a jednoho triptychu o celkových rozměrech kompozice 1 × 3 metry. Jednotlivé ztracené obrazy mají rozměry 100 x 100 cm a jsou zdokumentovány v monografii autora a byly v minulosti také vystavovány na autorových výstavách.

Starožitník a galerista Pavel Urban spolupracuje na přípravě monografie a soupis díla Radomíra Leszczynského, který přinese komplexní pohled na jeho tvorbu a význam v českém výtvarném umění. Součástí tohoto projektu bude také retrospektivní výstava, která proběhne v dubnu ve Výstavní síni Mánes v Praze. Tato výstava představí výběr z celoživotního díla Radomíra Leszczynského, včetně jeho stěžejních maleb, grafických cyklů a monumentálních realizací, které mapují jeho bohatou a zajímavou kariéru.

Cílem je představit soubor děl, který reflektuje jeho neokonstruktivistický přístup a inovativní využití počítačových technologií při tvorbě umění. Výstava i připravovaná monografie se tak stanou důležitým milníkem v dokumentaci Leszczynského tvorby a jeho přínosu pro českou i mezinárodní scénu.

Video
Video se připravuje ...

Exkrál Novy Vladimír Železný vystavuje sbírku svých obrazů v Museu Kampa v Praze. Martina Neckářová

Životopis autora:

Radomír Leszczynski – Ikona české grafiky a počítačového umění

Radomír Leszczynski (*1945, Praha) je český malíř a grafik, který se řadí mezi představitele neokonstruktivismu a ikony počítačového umění v České republice. Jeho tvorba spojuje geometrickou abstrakci s technologiemi, což mu vyneslo uznání na domácí i mezinárodní výtvarné scéně.

Po absolvování Střední průmyslové školy grafické v Praze u profesora Václava Bubeníčka se věnoval užitému umění a realizacím uměleckých děl v architektuře. Kromě užité grafiky se také soustředil na volnou tvorbu – grafiku a malbu.

Leszczynski během své bohaté kariéry vytvořil řadu logotypů a vizuálních stylů pro významné společnosti, včetně Českých aerolinií. Je autorem řady monumentálních uměleckých děl pro veřejný prostor a architekturu, které tvořil pro reprezentační prostory významných institucí a firem, například: Metrostav (zasedací síň, 1984), ČKD Elektrotechnika (vstupní hala, 1976), Česká pojišťovna (1986, Vestibul), Hotel InterContinental Praha (1994, světelný objekt – lustr), Pasáž Jiřího Grossmanna v Praze (1997, Trojrozměrný prostorový objekt – Rouroid), Česká národní banka (1999, dvě malby v Rezidenčním domě ČNB), Jaderná elektrárna Temelín – Informační centrum Skupiny ČEZ („Od ohně k atomu“ – část expozice).

Radomír Leszczynski se pravidelně účastnil prestižních výstav české i zahraniční grafiky, včetně přehlídky Grafika roku nebo výstav Klubu konkretistů. Jeho samostatné výstavy proběhly například v Národním technickém muzeu v Praze, Galerii banky J&T nebo Geofyzikálním ústavu AV ČR.

Je držitelem Ceny Evropské unie umění a jeho práce jsou součástí soukromých sbírek v České republice, USA, Švýcarsku, Rakousku, Německu, Francii, Spojených Arabských emirátech i Ománu.

Fotogalerie
11 fotografií