Poškozeného loni v říjnu podle kriminalistů kontaktoval údajný pracovník banky a nabídl mu výhodnější úrok k jeho půjčce. Na odpověď, že žádnou půjčku nemá, mu podvodník sdělil, že někdo zneužil jeho údaje a v Chomutově požádal na jeho jméno o půjčku a že to tedy vše ohlásí jeho domovské bance. Po ukončení hovoru muži zavolala žena vydávající se za pracovnici banky a posléze i fiktivní zaměstnanec úřadu pro kybernetickou bezpečnost, kteří ho zmanipulovali tak, že podle instrukcí převedl ve třech platbách všechny své peníze na údajné náhradní účty, uvedl policejní mluvčí Richard Hrdina.

Poškozený podle něj vše oznámil na policejní služebnu poté, co se nedokázal už přihlásit do svého internetového bankovnictví a mobilní telefony, ze kterých mu předtím podvodníci volali, byly nedostupné.

Policisté na případu začali okamžitě pracovat a zjistili, z jakého bankomatu byly vybrány všechny finanční prostředky. Zajištěné záznamy z bankomatu odhalily podobu jedné z podezřelých osob, a tak by ji mohl někdo snadno poznat,“ uvedl mluvčí. V druhé polovině února policisté doplnili, že se muže už podařilo ztotožnit.  „Díky medializaci případu získali policisté informace, na jejichž základě muže ztotožnili a následně k celé věci vyslechli. Nadále probíhá prověřování případu. Děkujeme všem, kteří pátrací relaci věnovali pozornost,“ uvedl policejní mluvčí Jan Rybanský.