Dosavadní keramické obložení stěn a pilířů se ukázalo jako technicky nevhodné, podnik jako náhradu zvolil právě sklo ve spojení se smaltem. Do soutěže na podobu stanice se přihlásilo 43 týmů, z nichž devět postoupilo do finále a připravilo soutěžní návrhy.

Využití skla

Vítězný návrh počítá s využitím skla se speciálním rastrem tvořeným s využitím dvou skleněných ploch, mezi nimiž zůstanou zachyceny bublinky. „Každé sklo tedy vytváří unikátní rastr, ale zároveň je možné jej jednoduše replikovat. Rastr skla zároveň lépe absorbuje potenciální optické poškození a poškrábání,“ uvedl Velčovský. Porota vítězné řešení ocenila jako nápadité, minimalistické, pokorné a realizovatelné.

Projekt rekonstrukce má na starosti firma Metroprojekt, se kterou nyní vítězové soutěže svůj návrh převedou do projektové dokumentace.  a samotné zahájení prací předpokládá ve druhé polovině příštího roku. Opravy bude DPP koordinovat se soukromým developerem, který kolem stanice plánuje vlastní projekt a po dohodě s podnikem například zateplí nadzemní část vestibulu stanice, udělá nový obvodový plášť nebo postaví toalety.

DPP aktuálně opravuje stanici metra A Jiřího z Poděbrad, která je od poloviny ledna na deset měsíců uzavřená cestujícím. Podnik také vyměňuje stropní desku ve stanici metra C Florenc a připravuje rekonstrukci řady dalších stanic.

Fotogalerie
7 fotografií