Rodiče Romea Monteka ztvárnili Lucie Sobotková a Zdeněk Dryšl. Roli otce Kapuleta svěřil režisér Petru Soumarovi, jeho ženu hrála Marta Dřímal Ondráčková. Původní hudbu k představení složil a s herci nastudoval hostující Roman Zach, souboje nacvičil Pavel Konvalina.
Klasický příběh lásky dvou mladých lidí je podle Jandové tragický v jejich osamocenosti, v níž stojí sami proti nepochopení rodičů i proti celému světu. "Tato inscenace se dotýká generačního střetu, konformity a vzpoury, samoty ve společnosti i střetu vyznávaných hodnot," uvedla Jandová. Vedle poselství o velké lásce jde podle ní také o ohromující aktuálnost Shakespearovy hry.
Podle Šimáka inscenace hledá v příběhu současné lidi. "Při zobrazování velké lásky jsme se snažili oprostit od klišé a prázdných gest, hledali jsme skutečné lidi, kteří se trápí, radují a hledají sami sebe i cestu k druhým, stejně jako my," řekl Šimák.
Režijnímu záměru odpovídá i metaforická scéna hostujícího Pavla Boráka. "Shakespearovy hry nepotřebují na scéně vůbec nic, jsou tak dobře napsány, že je stačí 'jen' zahrát," prohlásil Borák. Scéna s prvky opuštěného dětského hřiště podle něj nese množství významů, má i potřebnou nostalgii a syrovou zoufalost. Nadčasové kostýmy navrhla hostující Hana Kubešová.
Svou nejslavnější tragédii napsal jedenatřicetiletý Shakespeare v roce 1595. Na jevišti Horáckého divadla se hra objeví už popáté. Diváci ji měli možnost vidět v letech 1954, 1964, 1982 a naposledy v roce 2002 v režii Michaela Junáška.
Další premiérou současné sezony, kdy si Horácké divadlo připomíná 75. výročí své existence, bude detektivní crazy komedie Paula Pörtnera Splašené nůžky v režii Kateřiny Duškové. Diváci hru uvidí na velké scéně 12. prosince.