Loni se v Brně otevřel luxusní hotel Courtyard Mariott a kvalitu se snaží zvyšovat i další hotely. "Trh je nyní vysoko, takže to zvládáme. Každá nová konkurence odebírá určitou skupinu hostů, kterou se snažíme získat zpátky, a i to se daří," řekl Bartoněk.
Loňské tržby ještě hotel nezveřejnil, ale postupný růst vykazovaly všechny předešlé roky. V roce 2015 rostly tržby už přes 200 milionů korun. Klíčová je pro hotel obchodní klientela, která tvoří 60 procent. Úspěšně se však daří získávat i turisty. "Spolupráce s městem či kulturními a dalšími institucemi je nejlepší, jaká kdy v minulosti byla," uvedl Bartoněk. Hotel tak může turistům nabízet různé balíčky s prohlídkami muzeí, galerií či návštěvou památek. "V ulicích Brna je vidět, že se máme dobře a to je dobře i pro nás," doplnil Bartoněk.
Turisté jezdí ze střední Evropy a hodně také z Asie. Tuzemští hosté tvoří polovinu ubytovaných. "Každý rok investujeme desítky milionů korun, aby u nás lidé byli spokojení. V minulých letech jsme zrekonstruovali kongresové sály a salonky. Letos děláme tři patra moderních pokojů a příští rok chystáme wellness, které podle mě nebude mít v Brně obdoby," řekl Bartoněk.
Hotel, který otevřela konference Čedoku před 55 lety, byl podle něj postaven na svou dobu velice kvalitně. "Až výjimečně. Dělali jej osvícení lidé," řekl Bartoněk. Díky tomu nenarazili dělníci při rekonstrukcích na žádnou odbytou práci svých předchůdců.
Na atraktivitě může hotel na úpatí Špilberku získat v budoucích letech, protože vedle něj vzniká Janáčkovo kulturní centrum. V hotelu byli ubytováni významní hosté, jako papež, významní státníci, umělci a sportovci. Hotel pro tyto příležitosti disponuje prezidentským apartmá.
K výročí otevření se hotel rozhodl podpořit také děti s onkologickým onemocněním. Část obratu z pokoje 505, který výročí symbolizuje, půjde nadačnímu fondu Krtek a tedy onkologii v brněnské Dětské nemocnici.