"Finské emodži vznikly s humorem," uvedla mluvčí ministerstva zahraničí Petra Themanová. "Doufám ale, že světu řeknou něco více o našich zvláštních rysech, ale i o našich silných stránkách," dodala. Jednou z nich je prý například odzbrojující upřímnost obyvatel Finska.
Obrázky emodži se používají v elektronické komunikaci většinou k vyjádření emocí. Finské emodži se objeví mimo jiné také v elektronickém adventním kalendáři, který ministerstvo zpřístupní ve 13 jazycích včetně čínštiny, arabštiny a hindštiny.
Podle ankety finského deníku Ilta-Sanomat se nápad s emodži líbí 75 procentům dotázaných. Ozvala se ale i řada skeptických hlasů obviňujících ministerstvo z plýtvání veřejnými prostředky. Někteří lidé dokonce zveřejnili vlastní návrhy na finské emodži. Kdyby bylo po jejich, nabízelo by ministerstvo zahraničí například obrázek finské vlajky či láhve vodky.