Každý člen rodiny vedené majitelkou stavební firmy Anne (Isabelle Huppertová) skrývá tajemství a pod povrchem života zástupců střední třídy se skrývají emoce, nevěra, povrchnost i pokrytectví.

Haneke, který je považován za jednoho z nejvlivnějších a nejvýraznějších autorsky tvořících současných filmařů, příběhem dobře situované, ale nepříliš šťastné rodiny, navazuje na svůj Oscarem, Zlatou palmou i Zlatým glóbem oceněný snímek Láska. Vedle Huppertové opět do jedné ze stěžejních rolí obsadil francouzskou hereckou legendu Jeana-Louise Trintignanta, který ztvárnil pětaosmdesátiletého nejstaršího člena rodina trpícího demencí a sebevražednými sklony.

Snímek, který měl světovou premiéru v hlavní soutěži letošního MFF v Cannes, se odehrává z větší části v rozlehlém rodinném sídle v Calais. Do jeho děje zasáhnou i afričtí imigranti snažící se dostal do Velké Británie. Režisér také pracuje s novými médii, mimo jiné ukazuje na úskalí komunikace po internetu. Titulky zase provázejí záběry z mobilního telefonu, v nichž dialogy nahrazují textové zprávy.

Michael Haneke vystudoval ve Vídni na univerzitě psychologii a filozofii. Po studiu pracoval jako filmový kritik, poté jako televizní střihač a dramaturg; nabyté zkušenosti jej přivedly k divadelní a televizní režii. Ve svých filmech osobitým rukopisem ukazuje existenční problémy střední třídy, násilí ve společnosti, neschopnost komunikace v rámci rodiny, manipulace, role médií a technologií i problém sebepoškozování. Největším komerčním úspěchem Hanekeho se stal snímek Pianistka z roku 2001 vzniklý podle povídky Elfriede Jelinekové. Příběh o sadomasochistických a voyeuristických sexuálních tužbách, vztahu stárnoucí učitelky a mladého studenta, ocenila canneská porota třemi cenami.

"Happy End možná na první pohled nepůsobí jako lehce stravitelný film, sílou sdělení, aktuálností a naprosto přesnými hereckými výkony se v něm ale Michael Haneke vyrovnává svým předchozím filmům," uvedla zástupkyně distribuční společnosti Aerofilms Anna Lísalová.