Kompozice pro lasery a zvuk odkazující svým názvem ke světlu i k filmu nabídla návštěvníkům večera zážitek na pomezí živého koncertu a site specific vizuální show. Lumiére II stírá hranice mezi obrazem a zvukem a otevírá úplně novou dimenzi využití laserové technologie. Publikum Henkeho odměnilo nadšeným potleskem.
Čtyři svazky laserových paprsků promítaly světlo proti sobě na obrovské polopropustné plátno zavěšené seshora uprostřed někdejší hlavní chrámové lodi. Ve spojení s výkonným quadro zvukem a historickým sakrálním prostorem byla hodinová performance neobvyklým zážitkem.
Na plátno - a díky jeho průsvitnosti také na obě protilehlé stěny rozlehlého prostoru - bílé laserové paprsky kreslily geometrické obrazce. V některých sekvencích byly čistě technicistní, jindy ale připomínaly abstraktní malby prvních avantgardních malířů, jindy zase buněčné struktury či schémata používaná pro zákresy souhvězdí. Bílý kouř, který se do prostoru pouštěl ze stran kolmo do paprsků, pak dával laserovým linkám dojem prostorových objektů.
Německý umělec Robert Henke stál v roce 2001 u zrodu hudebního softwaru Ableton Live, který radikálně ovlivnil proces produkování elektronické hudby a následně i podobu živých vystoupení mnoha umělců. K jeho uživatelům se řadí například Underworld, Daft Punk, Flume a řada dalších. Robert Henke neustále hledá nové způsoby hudebního a vizuálního vyjadřování. Výsledkem jeho aktuální práce je projekt Lumiére II, s nímž se už letos představil mimo jiné v pařížském muzeu Centre Pompidou.
"Výkonné lasery pružně vykreslující tvary a spojující body v prostoru společně s přesně synchronizovaným sledem zvuků vytváří vjem absolutní synestesie. Dokonalé geometrické obrazce kontrastují s plovoucími organickými strukturami a působí tak jako archaický znakový systém neznámé kultury, komunikující pouze pomocí světelných stop - místy ohromný a ohromující, jindy křehký a delikátní," popisuje projekt sám Henke.
Festival Lunchmeat dlouhodobě sleduje zahraniční klubovou scénu a přivádí do České republiky její reprezentanty. Jeho tvůrci chtějí ukázat, že klubová elektronika nemusí být jen rychloobrátkové zboží, ale vznikají v jejím rámci i kvalitní díla.