"Vzhledem k tomu, že již dlouhou dobu sledujeme trendy ve vývoji, výrobě a užití elektrobusů v podmínkách MHD, padlo i v DSZO rozhodnutí zakoupit tento vůz pro nasazení na linkách ve Zlíně a Otrokovicích. Před tímto rozhodnutím jsme úspěšně zavedli jako jedni z prvních v České republice trolejbusy s pomocným pohonem na baterie, které po více než ročním provozu vykazují velmi uspokojivé výsledky," uvedl Kocháň.
DSZO vyhlásila veřejnou zakázku na dodávku jednoho městského nízkopodlažního elektrobusu na konci ledna. V podmínkách je i dobíjení vozidla z trolejové sítě. "To samozřejmě v prvních fázích ovlivní i nasazení vozidla a možnost jeho uplatnění v místech, kde autobusy navazují na trolejovou síť. Jako nejvhodnější se jeví linka číslo 55 v Otrokovicích nebo po úpravách linka číslo 33 ve Zlíně," uvedl ředitel.
Elektrobus by měl mít dojezd minimálně 250 kilometrů na směnu. "Z tohoto důvodu by byl elektrobus nasazován na trasy, které umožní průběžné dobíjení z trolejbusových trolejí v době technologických přestávek. Hlavní dobíjení by pak probíhalo přes noc ve vozovém depu DSZO," řekl Kocháň.
Dopravní podnik by měl získat také sedm trolejbusů s pomocným pohonem na baterie, které se již DSZO osvědčily. Speciální trolejbusy mají místo pomocného dieselagregátu kapacitní nabíjecí baterie. Mohou tak zajíždět do míst, kde trolejové vedení není, zvládnou bez problému objet nenadálé překážky na silnici či pokračovat v jízdě při výpadku proudu. DSZO byla založena v roce 1995, má 37 autobusů a 57 trolejbusů.