ČD zruší pokladny ve stanicích Český Krumlov, Černá v Pošumaví, Horní Planá, Nová Pec (tam fungovala jen v létě), Prachatice, Vimperk, Vodňany a Volary. GW Train Regio bude mít pokladny ve stanicích České Budějovice, Český Krumlov, Strakonice a Volary. V každém vlaku bude automat na jízdenky, půjde je koupit i přes e-shop, kde budou o pět procent levnější.

Počet spojů bude o 6,5 procenta nižší. "Máme smlouvu s dráhami, kterou nemůžeme překročit, kolik procent výkonu, co provozovaly České dráhy, můžeme vysoutěžit, o kolik můžeme snížit rozsah," řekl ČTK Martin Stach ze společnosti Jikord, jihočeského koordinátora dopravy.

ČD zruší na tratích půjčovny kol. "Kola z těchto lokalit se budou půjčovat v ostatních půjčovnách Jihočeského kraje," řekla ČTK mluvčí ČD Radka Pistoriusová. GW Train Regio chce půjčování kol zajistit.

Dopravu na tratích České Budějovice - Černý Kříž, Číčenice - Nové Údolí a Strakonice - Volary bude GW Train Regio provozovat 15 let, vyhrála ve výběrovém řízení Jihočeského kraje. Roční objem kilometrů je 1,3 milionu.

"Hlavní změnou bude komfort pro cestující. Vozidla jsou vybavená klimatizací, sklápěcími sedadly, samozřejmostí je wifina," řekl Krigar. Společnost koupila v Německu 15 repasovaných souprav, z toho je 11 nízkopodlažních a čtyři jako záloha.

Vozidla Regio Sprinter mají bezbariérový nástupní prostor, kapacita jednoho je 65 míst k sezení, sedadla jsou polohovací s opěrkou hlavy. Ve vlacích jsou bezbariérová WC včetně pultů pro přebalování kojenců.

O provoz na tratích se bude starat asi 50 zaměstnanců, část z nich přešla k firmě z ČD. "Nabídli jsme práci strojvedoucím zejména v oblasti Volarska, kteří chtěli přejít. Nebude systém průvodčích, pouze revizorů," řekl Krigar. Ve vozech budou odbavovací automaty na mince, bankovky i platební karty, řekl ČTK člen představenstva GW Train Regio Pavel Fábera.

GW Train Regio provozuje osobní vlaky v Karlovarském, Královéhradeckém a Moravskoslezském kraji, linku R25 Plzeň - Most i vlaky na dvou hraničních přechodech. Loni měla čistý obrat 123,3 milionu Kč, meziročně o tři procenta nižší, zisk před zdaněním zvýšila o 26 procent na 5,5 milionu. Podle Krigara bude obrat letos podobný. Její vlaky loni přepravily 894.000 lidí, má 160 zaměstnanců. Jediným akcionářem společnosti je GW Jihotrans, jejíž letošní obrat přesáhne 3,5 miliardy Kč. Skupina má 1100 zaměstnanců, 320 nákladních aut, 220 autobusů a 40 motorových vlakových jednotek.