Autobusy společnost pořídila na základě veřejné zakázky. Tři z nich jsou dlouhé 12 metrů a disponují 24 místy k sezení. Čtvrtý, kloubový vůz, měří 18 metrů a cestujícím nabídne 35 míst k sezení. Ve všech případech jde o vozidla značky Iveco Urbanway. "Maximální rychlost nových autobusů je pro městský provoz omezena na 65 kilometrů v hodině. Vyhovují technické normě Euro 6," uvedl Cekota.

První dva krátké autobusy stejné značky zakoupila DSZO na jaře 2016. "Jsme rádi, když můžeme zvyšovat kvalitu vozového parku pořizováním nových vozidel. Vždy to znamená nemalý technologický pokrok proti vozidlům vyřazovaným i větší pohodlí pro cestující. Novější autobusy jsou také šetrnější k životnímu prostředí," řekl ředitel DSZO Josef Kocháň.

V souvislosti se zprovozněním nových vozů bude DSZO podle Cekoty přibližně stejný počet nejstarších autobusů vyřazovat. Půjde o vozidla stará 16 až 17 let, které mají najeto kolem 700 tisíc kilometrů. DSZO plánuje do konce letošního listopadu nákup dalších tří krátkých a jednoho kloubového autobusu.

DSZO vznikla v roce 1995, provozuje MHD ve zlínské aglomeraci. Město Zlín v ní spolu se Želechovicemi nad Dřevnicí, které byly dříve jeho součástí, vlastní 87procentní podíl (obci z něj patří necelá 2,5 procenta), zbylých 13 procent připadá na Otrokovice. Vozidla dopravního podniku najela loni zhruba 4,9 milionu kilometrů. DSZO ke konci loňského roku provozovala 94 vozidel MHD, 37 autobusů a 57 trolejbusů. Společnost za rok 2016 vykázala zisk 5,5 milionu korun.