Vítězné konsorcium vyhrálo v konkurenci dalších šesti uchazečů a vysoutěžená cena je o přibližně o 800 milionů nižší, než na kolik zakázku původně odhadovala SŽDC. Rekonstrukce trati je součástí modernizace železniční trasy z Ostravy na Slovensko přes Mosty u Jablunkova a podle původních plánů SŽDC měla být dokončena v roce 2014.

Zvýšení rychlosti má cestujícím přinést zkrácení jízdních dob, pro samotnou trať pak i možnost většího zahuštění spojů včetně průjezdu více nákladních vlaků. Ty by měly po modernizovaném úseku jezdit až 120kilometrovou rychlostí, uvedl Tesař.

Kromě výměny kolejnic a dalších prací na takzvaném železničním svršku budou železničáři muset zrekonstruovat dva železniční přejezdy a řadu mostů. Trať rovněž dostane nové zabezpečovací zařízení, vyměněno bude trakční vedení a protihlukové zdi.

Součástí zakázky je i přestavba karvinské železniční stanice, kde vzniknou nová zastřešená nástupiště pro cestující. Ostrovní nástupiště v kolejišti získají bezbariérové přístupy nově vybudovaným podchodem, který železničáři vybudují v místě původního podchodu.

Kromě Karviné čeká modernizace rovněž zastávky v Loukách nad Olší, Dětmarovicích a Chotěbuzi. Součástí stavby je i modernizace odboček na Chotěbuz a Koukolnou.