"Je zajímavé sledovat, jaký se v Česku stal ze škodovek fenomén. Po revoluci byl obrovský hlad v podstatě po jakémkoliv západním autě. Škodovky ale i přesto držely pozici jedničky na trhu a jejich podíl je v podstatě neměnný. Nepochybně je to dáno kvalitou a trvanlivostí mladoboleslavských aut," uvedl provozní ředitel AAA Petr Vaněček.

Asijské vozy ujedou zpravidla méně kilometrů i ve srovnání s německými a francouzskými vozy. Proti škodovkám činí rozdíl 20 až 30 procent za stejné časové období. Zejména japonská auta nebývají ve firemních flotilách. To je jeden z důvodů, proč s nimi majitelé najedou v průměru méně kilometrů.

Co do počtu najetých kilometrů po pěti nebo osmi letech Škoda dominuje v kategoriích malých vozů i vozů nižší střední třídy. Například Škoda Fabia má v průměru po osmi letech najeto přes 106.000 km, zatímco stejně starý korejský malý automobil jen 67.000 km. Nájezd u německých, japonských nebo francouzských aut je zhruba okolo 76.000 km. Škoda Octavia v nižší střední třídě má průměr 162.000 km, podobné japonské vozy jen 95.000.

Ve střední třídě a kategorii SUV mívají nejvíce najeto německé vozy, následuje Škoda. V kategorii MPV mají největší počet kilometrů na tachometru francouzské vozy a nejméně auta z Koreje.