Cílem těchto kroků je změnit pohled čínských zákazníků na značku, která je s v této zemi vnímána jako druhořadý výrobce taxíků. Hyundai a jeho filiálka Kia byly ještě před nedávnem třetím zahraničním výrobcem osobních vozů na čínském trhu, v poslední době tam však obě firmy silně utrpěly protikorejskými náladami, včetně výzev k bojkotu, kvůli umístění amerického protiraketového štítu THAAD na jihokorejském území, který má být zaměřen proti jaderné hrozbě ze Severní Koreje. Největší světový automobilový trh se na zahraničním prodeji obou korejských výrobců podílí více než čtvrtinou.

Podle analytiků oslovených agenturou Reuters však diplomatické spory maskují širší problémy jihokorejských automobilek v Číně. Zejména jde o špatné povědomí o značce a silnou konkurenci levnějších SUV místních výrobců. Hyundai v Číně patří mezi značky, které nemají jasnou identitu.

Podíl automobilek Hyundai/Kia na čínském trhu se v loňském roce snížil na 8,1 procenta, a byl tak nejnižší za osm let. Letos se očekává další propad na pět procent.

Hyundai proto v září otevře své první motorstudio v Pekingu. Nebude v něm ale vystavovat automobily, jde čistě o propagaci značky, uvedl představitel jihokorejské firmy v rozhovoru s agenturou Reuters. Tři podobná centra má automobilka v Soulu a jedno v Moskvě. Jeho výstavba byla naplánována už před vypuknutím napětí kolem THAAD, nyní se však jeho výstavba stala zásadním prvkem strategie jihokorejské automobilky k obnovení pozice na čínském trhu.

Hyundai rovněž uvažuje o montáži některého z modelů řady Genesis v Číně, prozatím z komponentů dovážených z Jižní Koreje. Zatím ještě nerozhodla, které z modelů to budou. V loňském roce v Číně prodala 74 sedanů Genesis, zatímco v roce 2015 to bylo 1016.

Hyundai a další jihokorejské firmy pociťují od konce února čínskou nelibost nad vybudováním amerického protiraketového štítu THAAD na jihokorejském území, který má být zaměřen proti jaderné hrozbě ze Severní Koreje. Čína se totiž obává, že systém bude sledovat i její vojenské aktivity. Čínské ministerstvo cestovního ruchu nařídilo prodejcům zájezdů, aby přestali nabízet cesty do Jižní Koreje, a státní média vyzvala k bojkotu jihokorejských výrobků.

Skupina Hyundai Motor zahrnuje automobilky Hyundai a Kia a je pátým největším výrobcem aut na světě. Společnost vyrábí i v České republice, v roce 2008 zahájila sériovou výrobu v Nošovicích na Frýdecko-Místecku.