Odbyt samotné značky BMW v prvním čtvrtletí meziročně vzrostl rovněž o pět procent a dosáhl 503.445 vozů. To ale nestačilo k tomu, aby značka udržela krok s konkurenční značkou Mercedes, která zvýšila prodej o 16 procent na 560.625 vozů.

Automobilka BMW v prvním čtvrtletí těžila zejména ze silného růstu poptávky v Číně, kde jí odbyt vzrostl o více než 12 procent. "Věřím, že rok 2017 bude pro skupinu BMW dalším rekordním rokem," uvedl člen představenstva BMW Ian Robertson, který má na starosti prodej a marketing.

Prodej malých aut Mini v prvním čtvrtletí vzrostl o šest procent na 83.059. Odbyt superluxusních limuzín Rolls-Royce se zvýšil o 33 procent na 733 vozů, uvedla automobilka BMW.

Údaje o prodeji v prvním čtvrtletí dnes zveřejnil také další německý výrobce luxusních automobilů Porsche. Tomu odbyt meziročně stoupl o sedm procent na rekordních 59.700 vozů. Automobilka Porsche, která je součástí koncernu Volkswagen, těžila především ze silného růstu prodeje na domácím trhu a v Číně.