"Zaměřili jsme se na efektivnější řízení rizika a rozšířili svoji působnost do regionů v rámci České republiky a Slovenska. Lepší situace je i na stavebním trhu, který je oproti minulým letům transparentnější a následuje pozitivní vývoj české ekonomiky," uvedl k výsledkům Wieczorek.
"Nárůst zisku vypadá na první pohled náramně, ale nutno přiznat, že v roce 2014 jsme ho měli nižší, než jsme očekávali. Do normálního stavu jsme se ještě nedostali, ale mašinu, která na chvíli vykolejila, už jsme dostali zpátky na koleje," dodal finanční ředitel společnosti Patrik Choleva. Skanska podle něj loni získala nové zakázky za 16,577 miliardy korun, meziročně o 19 procent více. Zisková marže, která ukazuje, kolik procent z tržeb připadá na zisk, dosáhla zhruba 2,2 procenta. "Našim dlouhodobým cílem je 3,5 procenta. Tam jsme byli naposledy v roce 2008," uvedl Choleva.
Poměr mezi inženýrským a pozemním stavitelstvím loni činil zhruba dvě třetiny ke třetině ve prospěch inženýrského. To tvoří většinou zakázky veřejného sektoru. Ještě v roce 2014 byl zhruba vyrovnaný. "Privátní sektor loni ještě tolik nerostl, což nás trochu překvapilo. Ale myslíme si, že se dá brzy do pohybu," doplnil Choleva.
"Výsledky Skansky ukazují na její pozvolně se zlepšující kondici. K lepším výkonům firmě pomohl samozřejmě větší objem zakázek, které se jí podařilo nasmlouvat, ale také celkově rostoucí trh stavebních prací v minulém roce. Díky většímu objemu práce na trhu už začaly růst i ceny stavebních prací a to se pozitivně odráží na ziskovosti firem. Situace na trhu se bude zlepšovat i v tomto roce," řekl ředitel analytické společnosti CEEC Research Jiří Vacek.
Firma loni přijala 500 zaměstnanců, z toho 100 připadá na nově otevřené pozice. Přesto její kapacity, zvláště v železničním stavitelství, byly vytíženy na maximum. Skanska nyní zaměstnává v Česku a na Slovensku téměř 4000 lidí. Letos chce přijmout kolem 100 nových lidí, převážně do výrobní sféry.
Mezi největší aktuální projekty firmy patří stavba dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Přerova za 3,3 miliardy korun, modernizace železniční stanice v České Lípě za miliardu korun a kompletní rekonstrukce východní části železniční stanice Plzeň hlavní nádraží.
Skanska patří k největším stavebním a developerským společnostem v Česku a na Slovensku. Zabývá se hlavně silničním a železničním stavitelstvím a betonovými konstrukcemi. Její dceřiné společnosti se zaměřují i na stavbu bytů a komerčních nemovitostí převážně v Praze. Rezidenční část společnosti, Skanska Reality, loni prodala 507 nových bytů, meziročně o čtvrtinu více.
V únoru Skanska Reality koupila karlínský projekt River Gardens východ, v dubnu následovala akvizice brownfieldu Michelských pekáren a koncem července koupila pozemky někdejšího cukrovaru v Modřanech. V rámci těchto projektů by mělo v budoucnu vyrůst až několik tisíc bytů. "Naší ambicí je každý rok prodat 500 až 600 nových bytů," řekla generální ředitelka Skanska Reality Naďa Ptáčková.
Skupina je součástí světového koncernu Skanska se sídlem ve Švédsku.