V mezinárodní přepravě se zvýší počet vlaků EuroCity do Polska ze současných tří párů na šest, po letech se rovněž obnoví přímé spojení z Varšavy přes Ostravsko do Bratislavy a Budapešti. V regionální dopravě k severním sousedům ČD uvedly jako novinku rovněž spojení Liberec - Tanvald - Harrachov - Szklarska Poręba a na Těšínsku do Racibórze a Rybniku s tím, že na polské straně budou tato spojení provozována v kooperaci s místními dopravci.

Počet spojů na Slovensko rozšíří společnosti Leo Express a RegioJet. První jmenovaný přidá k dosavadní lince Praha - Ostrava Košice další denní spoj do Spišské Nové Vsi. RegioJet zavede nový spoj z Prahy přes Martin, Bánskou Bystici do Zvolena. Tento spoj dopravce prezentuje jako náhradu za zrušený přeshraniční spoj Detvan. Ve vnitrostátní dopravě pak žluté vlaky zavedou linku z hlavního města do Otrokovic a Starého Města u Uherského Hradiště.

Méně příznivou zprávou pro cestující je zdražení ceny za přepravu jízdního kola ve vlacích Českých drah nebo za celodenní jízdenky. Za přepravu kola si cestující od 13. prosince zaplatí o pět až deset korun v prvních třech kilometrických pásmech. V současnosti například vyjde přeprava jízdního kola na vzdálenost 100 až 150 kilometrů na 45 korun. K tomu je ještě potřeba připočíst desetikorunu za každý konkrétní vlak, pokud je kolo přepravováno samostatně ve služebním oddíle.

Spojení mezi Prahou a Brnem se rozšíří o posilové vlaky, které budou ve všední dny odjíždět z Brna v 07:08 a z pražského hlavního nádraží v 15:21. V neděli a ve svátky pak pojedou z Brna v 15:08 a z Prahy v 18:21. Rozšíří se i spojení Opavy a Prahy, když vlak InterCity Opava bude nově jezdit směrem do Prahy i v sobotu a v neděli odpoledne se bude vracet do slezské metropole. Další nový spoj mezi Prahou a Opavou pak bude jezdit v pátek odpoledne z Prahy do Opavy a v opačném směru se bude vracet v neděli odpoledne, vedl dopravce.

Novinkou je rovněž noční spojení z Prahy do Přerova. Vlak pojede v pracovní dny a v sobotu z Prahy krátce po půlnoci a do Přerova přijede ve 02:47, kde zajistí přípoj k vlaku EuroNight Chopin do Vídně.

Kromě nových spojů čeká cestující i zkrácení jízdní doby v důsledku ukončení stavebních prací na hlavních železničních koridorech. Jízdní doba z Prahy do Brna by se tak měla snížit o sedm minut na dvě hodiny 30 minut. Cesta do Vídně by pak měla být kratší o deset minut a do Budapešti o 11 minut.

cfr mal