Ředitel Krajského centra osobní dopravy Českých drah (ČD) v Ostravě Miroslav Klich uvedl, že doprava do Mošnova se přizpůsobí odletům letadel, ale především zaměstnancům v tamní průmyslové zóně tak, aby se dostali na směny. "Je tam i nové napojení autobusů, aby je dovezly přímo k jednotlivým závodům v průmyslové zóně," řekl Klich.

Do Mošnova budou místo dosavadních Elefantů jezdit nové vlaky RegioPanter. Ty se objeví také na trase mezi Ostravou a Suchdolem nad Odrou na Novojičínsku, která patří podle Klicha k nejvytíženějším v Česku, denně tam projede 108 vlaků dálkové dopravy. "Do toho se musí dostat regionální doprava i nákladní, která bohužel už má opravdu málo prostoru," řekl Klich.

Náměstek moravskoslezského hejtmana pro dopravu Daniel Havlík (ČSSD) řekl, že nové RegioPantery přinesou i úsporu, protože díky nim mohou být vyřazeny dvě starší soupravy s vyššími provozními náklady. Moravskoslezský kraj podle něj v příštím roce vydá na železniční dopravu zhruba 880 milionů korun, což bude mírně více než letos.

Lidé budou muset počítat s tím, že téměř celý rok je místo vlaků budou mezi Opavou a Krnovem vozit náhradní autobusy. Trať se bude upravovat tak, aby splňovala všechny podmínky pro moderní provoz a vlaky tam mohly jezdit rychleji. Výluka tam začne 1. března a skončí až počátkem prosince.

Nově začnou jezdit vlaky mezi příhraničními oblastmi Česka a Polska. Vlaky budou vypravovat ČD a polské Koleje Slezské. Spoje budou jezdit mezi Bohumínem na Karvinsku, Chalupkami a polskými městy Ratiboř, Rybnik nebo Katovice. Druhá linka pojede mezi Frýdkem-Místkem, Českým Těšínem a polským Těšínem.