"Pracovní skupina v rámci Ropidu již začala pracovat na prvních 29 podnětech k případným změnám, které máme vytipovány. Jejich konkrétní řešení nyní hledáme," řekl Tomčík. Mezi návrhy je například zavedení tramvajové linky z náměstí Republiky přes Štefánikův most na Klárov. "Při výluce se ukázalo, že tato linka byla mezi cestujícími oblíbená," uvedl Tomčík.
Městským částem Ropid rozeslal dopis, aby mu zaslaly své požadavky na změny v MHD. Odpovědi mají doručit do poloviny prosince. "Do konce roku bychom rádi měli dvě varianty změn, které budeme dále projednávat například s Technickou správou komunikací a podobně," řekl Tomčík. Konečná verze by měla být hotova v březnu či dubnu, poté ji Ropid pošle k poslednímu připomínkování dotčeným organizacím včetně radnic.
Jedno z témat, kterým se bude Ropid věnovat, jsou čtyři páteřní tramvajové linky. "Jedna je naprosto opodstatněná a v pořádku, to je linka číslo 9. Problém ale už je třeba u linky 22. Jestliže už nyní je tzv. pásmována, tedy ne všechny vozy jezdí až na její konečné zastávky, je to ještě páteřní linka?" řekl Tomčík.
Podle ředitele ale od července nedojde k tak razantním změnám, které se udály v září 2012. Tehdy pražská MHD prošla rozsáhlou proměnou a nějaké změny se dotkly většiny linek tramvají i autobusů. "Neočekávám revoluci v MHD. Pří změnách příští rok chceme zachovat dojednaný objem dopravy, ten nelze navyšovat, jde ale o zefektivnění," uvedl. Například radnice tak musí nejen napsat, kde jakou linku chtějí, ale budou muset také navrhnout ty, které pro městskou část nejsou nutné.
Ropid nyní čeká také na výsledek nedávného sčítání cestujících v metru. Vyhodnocení sčítání by mělo být hotovo zhruba v polovině prosince. Výsledek bude pro organizátora dopravy důležitým vodítkem pro zjištění, odkud kam lidé nejčastěji cestují - to bude mít vliv například na povrchové vedení tramvají.