Jízdní řád, který začne platit od 13. prosince, nepřináší pro cestující výrazné změny. Na klíčových tratích zůstávají zachovány všechny dosavadní spoje. Kraj ale například objednal o dva páry zrychlených osobních vlaků víc na trase z Ústí nad Labem do Roudnice. Podle radního pro dopravu Jaroslava Komínka (KSČM) tak vyšel vstříc společnostem Johnson Conroll a Emco, jejichž zaměstnanci do práce dojíždějí.
Na lince U1 z Děčína přes Ústí nad Labem a Chomutov do Kadaně ČD zavedou na zastávkách zastavení na znamení. Platit budou pro vlaky RegioPanter. "Týká se to všech cestujících, kteří budou chtít vystupovat a nastupovat na zastávkách," řekl ČTK vedoucí regionálního obchodního centra ČD Vladimír Štochl.
Dopravce by se měl také zapojit do integrované dopravy Ústeckého kraje. Lidé by tak jezdili na jednu jízdenku jak ve vlaku, tak v autobusových spojích objednaných Ústeckým krajem a také v některých městech. Součástí systému už je dopravce v Teplicích, od příštího roku se připojí Dopravní podnik města Ústí nad Labem. "Cestující si například v Teplicích v trolejbuse koupí jízdenku, přestoupí na vlak a pojede do Ústí nad Labem a tam přestoupí na trolejbus, kterým se dostane například až do nemocnice. Vše na tuto jedinou jízdenku," uvedl Komínek.
Kraj se podle Komínka snaží s ČD domluvit na integraci od 1. ledna 2016, přesný termín ale bude záležet na tom, kdy budou odstraněny technologické potíže. Podle radního je třeba vyřešit, aby zařízení Českých drah bylo schopno přečíst čipovou kartu cestujících používanou v krajské integrované dopravě.
Dráhy také plánují rozšíření počtu půjčoven kol v kraji. Od letoška fungují v Děčíně, Lovosicích a Roudnici nad Labem. Příští rok by měla být otevřena půjčovna v Ústí nad Labem. Kola si v letošní sezoně vypůjčilo 92 lidí.