"Máme mírný náskok proti tomu, jak jsme si to naplánovali. Letos skončíme ještě v minusu, příští rok bychom se měli přehoupnout kousek nad nulu. A věříme, že v třetím roce existence se začnou pomalu vracet původní investice, které jsme vložili do rozjezdu," řekl Čásenský, zakladatel a šéfredaktor časopisu Reportér. Dodal, že prodaný náklad měsíčníku, který začal vycházet loni v září, se pohybuje kolem 27.000 kusů, z toho více než polovina jde partnerům časopisu (České spořitelna, SmartWings a Fincentrum), kteří je poskytují svým zákazníkům. Předplatitelů měsíčníků je přes 4000, z toho většina má kombinaci digitálního a tištěného vydání.
Vyrovnané hospodaření by v příštím roce mohl dosáhnout také týdeník Echo, který začal vycházet loni nejprve v digitální a poté i tištěné podobě, a doplnil tak zpravodajský web Echo24.cz. "Kdybychom s tím nic nedělali, určitě bychom v roce 2016 byli schopni pokrýt své náklady," řekl Balšínek. "Ale protože naši věřitelé jsou extrémně spokojeni, spíše řešíme otázku, jestli dělat více produktů... nebo jestli třeba posílit redakční tým o tři lidi," poznamenal. Letošní ztrátu odhaduje na tři, čtyři miliony korun. Balšínek připomněl, že projekt Echo vznikl s původní investicí 20 milionů korun, díky úvěru od podnikatele Jana Klenora.
Balšínek řekl, že týdně se prodá zhruba 11.000 kusů týdeníku. Z toho na stánku týdeník prodává 4000 až 5000 výtisků a v digitální podobě 4500. Vydavatelství má také asi 1800 předplatných a roste měsíčně zhruba o sto kusů. Příjmy od čtenářů tak nyní představují asi čtyřicet procent z celkových výnosů. "Toto číslo se budeme snažit postupně zvyšovat, protože s inzercí je to jinak strašlivě těžké. Každý, kdo se pohybuje v tomto byznysu ví, že nikdo nemusí inzerovat nutně u vás," řekl Balšínek.
Podle Čásenského úspěch tištěných titulů záleží mimo jiné na tom, zda se zadavatele a mediální agentury hned ze začátku podaří přesvědčit, že v daném titulu se vyplatí inzerovat. "Platí, že pokud je vidět zájem určitých inzerentů o první čísla, která vydáte, dostane se časopis do psychologické kategorie 'se tam inzeruje'. Naopak pokud se to nepovede, dostane se do kategorie 'se tam neinzeruje'," řekl Čásenský.
Potřebu představit časopis hned na začátku zadavatelům potvrdil také Jiří Nádoba, šéfredaktor časopisu Newsweek, jehož první číslo vyšlo v minulém týdnu. "Velké procento rozpočtů spravují mediální agentury, které jsou v tomto prostředí velmi mocné a vy je potřebujete přesvědčit, že se tam inzeruje a že časopis má nějaký smysl a nějakou perspektivu," řekl Nádoba. Cílem Newsweeku je podle něj dostat se na čísla, která vykazuje sesterský Forbes, tedy zhruba 20.000 prodaného nákladu.