FCA prodala 17,2 milionu akcií Ferrari za emisní cenu 52 dolarů za kus. Nadále v divizi drží zhruba 80procentní podíl, který hodlá v příštím roce rozdělit mezi své akcionáře. Zhruba deset procent Ferrari vlastní Piero Ferrari, syn zakladatele značky Enza Ferrariho.
Dnešní obchodování na newyorské burze zahájil šéf společnosti FCA Sergio Marchionne. FCA vznikla v loňském roce spojením italské automobilky Fiat s americkým partnerem Chrysler. Vyčlenění Ferrari do samostatného podniku by mělo být dokončeno počátkem příštího roku, napsala agentura Reuters.
"Musíme pokračovat v tom, co děláme...a vyhrát ve Formuli 1, což je velmi důležité," prohlásil podle agentury ANSA Marchionne. Poté, co byla tato značka sportovních aut součástí celé skupiny, která ji zakrývala, bude díky primární veřejné nabídce akcií "viditelnější", uvedl Marchionne v New Yorku.
"Pojďme nyní uchopit její skutečný potenciál a růst v segmentech spojených s automobilovým trhem," řekl Marchionne, který usiluje o to, aby se Ferrari prosadilo také jako značka luxusního zboží.
Zisk z emise by měl pomoci financovat plán na modernizaci FCA. Jeho ústředním bodem je růst značek Alfa Romeo, Jeep a Maserati ve snaze zvýšit prodej do roku 2018 na sedm milionů vozů ročně. Automobilka by tak na trhu luxusních automobilů soupeřila s konkurenčními německými výrobci BMW a Audi ze skupiny Volkswagen.
Akcie skupiny FCA stouply během uplynulého roku o více než 80 procent, mimo jiné díky slibu rozdělit zbývající podíl 80 procent mezi podílníky celé skupiny. Pozornost se ale podle agentury Reuters posléze opět obrátí na obtíže, které má FCA na provozní úrovni. Mezi ně patří masivní dluh, ambiciózní prodejní cíle a trvající obtíže na klíčovém trhu v Latinské Americe.
"Stále se domníváme, že současná cena akcií je ve srovnání se skutečnou hodnotou společnosti přehnaná," uvedl podle agentury Reuters analytik společnosti Commerzbank Sascha Gommel, který v doporučení radí akcie FCA prodat.