O továrnu, podle polského tisku za sedm miliard zlotých (skoro 46 miliard Kč), se ucházela i Česká republika, Slovensko, Maďarsko a Turecko, pak se výběr zúžil na Polsko a Slovensko. Polsko podle zdroje nabídlo "výrazné" pobídky a kromě kvalifikované pracovní síly a dodavatelů je prý vláda připravena také nabídnout významnou pomoc při rozjezdu továrny. Nová továrna má údajně vyrábět až 200.000 vozů ročně.

Jaguar Land Rover loni vyrobil asi 450.000 vozů, ale plánuje výrobu rozšířit na milion aut ročně. Automobilka loni otevřela továrnu v Číně, další se staví v Brazílii a na řadě jsou i Spojené státy či Mexiko.

Rozhodnutí o Polsku by podle listu mohlo být oznámeno v řádu týdnů, oficiálně však Jaguar Land Rover uvedl, že žádné rozhodnutí ještě nebylo přijato a firma zatím pokračuje ve vyhodnocování příležitostí po celém světě.

Zatím není jasné, kde by továrna v Polsku mohla vzniknout. List Gazeta Wyborcza ale největší šance dává Krakovu, případně obci Jawor u Vratislavi. Nabídka Polska je prý natolik přitažlivá, že výběr Slovenska by znamenal, že se soupeř uchýlil k dumpingu.

Už počátkem července místopředseda polské vlády a ministr hospodářství Janusz Piechociński hovořil o tom, že Polsko soupeří se Slovenskem o velkou investici do výroby automobilů, jméno potenciálního investora ale tehdy neuvedl. Jen řekl, že investice se týká luxusních automobilů. Továrna by prý měla zahájit provoz v roce 2019, výstavbu závodu chce investor zahájit už v tomto čtvrtletí.

Ani dnes Piechociński investici JLR v Polsku nepotvrdil. "Jednáme s důležitým partnerem z automobilového průmyslu. Jde o investici v řádu 1,7 miliardy liber (asi 64 miliard Kč), která má mohla být v Polsku," řekl novinářům během návštěvy Vratislavy. V novinových zprávách vidí snahu přimět státy ucházející se o investici, aby se předháněly v pobídkách. Jde prý o více než 5000 pracovních míst.

Informace, že Polsko patří mezi kandidáty na výstavbu továrny výrobce luxusních vozů Jaguar Land Rover, se objevily už v květnu. Automobilka podle tehdejších zpráv agentury PAP jednala o záměru se Slovenskem, Maďarskem a Českou republikou. Agentura CzechInvest ani samotná automobilka v květnu podle deníku E15 informace o možné investici v ČR nepotvrdily.

Veřejnoprávní slovenský rozhlas RTVS v květnu informoval, že Slovensko a Polsko jsou ve hře o velkou investici jedné nejmenované automobilky, která by v připravované továrně mohla zaměstnat až 8000 lidí.