Letos byla nejpohotovější pojišťovna Aegon, která dokázala fiktivnímu klientovi odpovědět za hodinu a čtrnáct minut. Druhá byla pojišťovna AXA, od ní přišla reakce o čtyři hodiny a deset minut později. Třetí byla s průměrnou dobou odpovědi šest hodin a tři minuty pojišťovna Ergo. Celkem 13 z 21 hodnocených institucí dokázalo odpovědět do druhého dne. To je stejný počet jako loni.
Ve srovnání s loňským rokem sice pojišťovny trochu otálejí, ale snaží se, aby odpovědi byly pokud možno úplné. V rámci tří vln testování odpovědělo maximálně úplně deset pojišťoven. "To je v porovnání s předchozím rokem významný posun. V roce 2014 odpověděly vždy a na všechny dotazy pouze dvě hodnocené pojišťovny," uvedla Radka Krůtová z agentury Datank.
Reakce na dotaz zaslaný mailem se sice prodloužila, a to už druhý rok po sobě, ovšem operátoři na telefonních linkách reagují téměř stejně rychle jako loni. Vítěz nechal volajícího čekat o dvě sekundy méně než v roce 2014. Tou nejrychlejší je letos pojišťovna AIG, její operátor nechal telefon vyzvánět 22 sekund.
Druhá v pořadí Pojišťovna České spořitelny byla o dvě sekundy pomalejší, další vteřinu navíc potřeboval k přijetí hovoru operátor pojišťovny Metlife. Tato trojice se na prvních třech místech, pouze v jiném pořadí, umístila také loni. "Důvod je prostý, tyto tři pojišťovny nepoužívají přednastavené hlasové menu, ale klient se dovolá rovnou operátorovi," vysvětlila Krůtová.