Nejmodernější systém placení za zboží v ČR především zkracuje dobu nákupu o čas ve frontě a čas strávený vykládáním zboží na pokladní pás. Globus testoval systém v ČR dva roky, celkem obsloužil 314.000 nákupů. V hypermarketu v Čakovicích ho využívalo 16 procent zákazníků. "Pokud zjistíme pozitivní zkušenost i z druhé instalace Scan&go, podpoří to naše předběžné rozhodnutí zavést službu i na vybraných divizích v dalším obchodním roce," uvedla Hobíková.

Systém Scan&go plánuje zavést v Česku také obchodní řetězec Tesco. "Ale zatím nelze přesně uvést, kdy se tak stane," uvedl mluvčí Václav Koukolíček. Albert samoobslužné skenování zavádět nebude. "V tuto chvíli se primárně soustředíme na rozšiřování počtu prodejen, ve kterých instalujeme samoobslužné pokladny. Ty vyhledávají zejména zákazníci s menšími nákupy," dodala mluvčí Aholdu Dagmar Krausová.

Systém funguje tak, že na začátku nákupu si zákazník vyzvedne u vstupu na prodejní plochu mobilní ruční skener. Zboží skenuje už při vkládání do vozíku a celkovou hodnotu svého nákupu má po celou dobu stále pod kontrolou. Na závěr zboží zaplatí u vyhrazených pokladen. Dobu nákupu tak zkrátí o čas ve frontě a čas strávený vykládáním zboží na pokladní pás. Zákazníci prodejny na Zličíně mohou využít celkem 160 ručních skenerů s šesti pokladnami.