Pomocnice průvodčího v postiženém vlaku vyšetřovatelům řekla, že slyšela krátce před neštěstím strojvedoucího Brandona Bostiana mluvit vysílačkou se strojvedoucím jiného, příměstského vlaku, který projížděl stejnou oblastí. Ten si stěžoval, že jeho vlak byl zasažen kamenem či nějakým jiným hozeným či vystřeleným předmětem. Bostian prý řekl, že totéž se stalo i jeho soupravě.

Při nehodě se přední sklo lokomotivy rozbilo, jedna část roztříštěného skla ale má na sobě patrnou okrouhlou prasklinu, která mohla vzniknout úderem cizího předmětu.

Dopad cizího tělesa na vlak mohl strojvedoucího rozptýlit nebo dokonce zranit, napsala agentura AP. Zároveň ale zdůraznila, že vyšetřovatelé o ničem takovém zatím nespekulovali.

Doposud vyšetřovatelé uváděli, že vlak z neznámých důvodů krátce před neštěstím zrychlil na více než 160 kilometrů v hodině, což byl zhruba dvojnásobek limitu, který je v místě nehody povolen. Zrychlení bylo o to záhadnější, že vlak se blížil do zatáčky. Strojvůdce byl zkušený a trať dobře znal.

Ve čtvrtek úřady oznámily nález těla osmé oběti v poškozeném vagonu na místě neštěstí, které prý stále ohledávají záchranáři a další specialisté. Okolní nemocnice po nehodě ošetřily přes 200 pacientů. V soupravě jedoucí z Washingtonu do New Yorku bylo podle odhadů společnosti Amtrak, které vlak patří, asi 240 cestujících a pět členů posádky.

Agentura AP připomněla, že již v minulosti vlaky projíždějící zmíněnou oblastí - která patří k nejchudším a nejnásilnějším částem Filadelfie - byly zasaženy předměty hozenými vandaly nebo mládeží.