Úterý 23. dubna 2024
Svátek slaví Vojtěch, zítra Jiří
Zataženo, déšť 7°C

Víme, jak bude vypadat supertunel Blanka

Autor: red - 
9. března 2009
10:39

FOTOGALERIE: Už v roce 2011 má skončit stavba více než šestikilometrového tunelového komplexu Blanka. Ten se dostal do povědomí Pražanů hlavně dopravními uzavírkami, objížďkami a výlukami tramvají.

Ale jak vůbec budování nejdelšího českého tunelu, který je součástí Městského okruhu, probíhá a jak bude stavba za 28 miliard vlastně vypadat?

Tunelový komplex je součástí Městského okruhu v Praze mezi křižovatkami Malovanka v Praze 6 a Pelc-Tyrolka v Troji a stavět se začal v roce 2007. Jeho délka bude asi 6,5 kilometru, čímž si vyslouží "štempl" nejdelšího silničního tunelu v Česku a zároveň nejdelšího městského tunelu v Evropě. Blanka naváže na tunelový komplex Strahovského tunelu a Mrázovky.

A proč se vůbec město do stavby za 28 miliard pouštělo? Komplex má ušetřit čas při průjezdu metropolí a snížit dopravní zatížení v ulicích. V budoucnu by tu mělo projíždět přes 50 tisíc aut denně.

Malovanka

Prvním složitým úsekem je část tunelu navazující na křižovatku Malovanka v Praze 6 u Strahovského tunelu. Odtud se řidiči v budoucnu budou moci plynule napojit na Břevnovskou radiálu. Jeho součástí je i strojovna vzduchotechniky s dalšími technologickými prostory.

Prašný most

Součástí výstavby křižovatky je nový most přes železniční trať ve směru na Vítězné náměstí. Pokračují práce na založení jedné z jeho částí. Na Prašném mostě vznikne také podzemní parkoviště a podchody pro chodce s napojením na cestu k Pražskému hradu. Teď pokračují práce na kabelovodu ve Svatovítské a demolice tramvajové tratě směrem k Hradčanské.

Hradčanská

Úsek celé délky hloubených tunelů je veden hlavně pod třídou Milady Horákové. Až do září tohoto roku sem nebudou zajíždět tramvaje a od dubna dokonce kvůli výstavbě budou končit vlaky z Kladna na Veleslavíně. Nyní pokračují demontáže kolejí a výkopy základů pro přeložení sloupů veřejného osvětlení.

U Vorlíků - Letná

Mimoúrovňová křižovatka Letná se má nacházet poblíž ulice U Vorlíků. Ve stavební jámě na Letné začínají ražené tunely úseku Královská obora vedoucí od stadionu Sparty k Trojskému jezu na druhém břehu Vltavy. Zatím tu pokračuje vrtání a osazování stěn stavební jámy. Také se provádějí sondy z důvodu přeložky vodovodního řadu a přeložky inženýrských sítí.

Buďte první, kdo se k tématu vyjádří.

Zobrazit celou diskusi