V tuhle chvíli máme 950 podpisů v kanceláři a dalších několik archů na petičních místech v kavárnách a cykloobchodech. Takže tu tisícovku už snad máme,“ vysvětlila za spolek Auto*Mat Anna Kocianová s tím, že podpisů potřebují mnohem více, kdyby náhodou byly některé nečitelné a tím pádem i nepoužitelné.

Petici je možné podepsat do 7. března. Následně se s ní spolek Auto*Mat vydá na březnové zastupitelstvo, kde ji předloží. Ovšem zdá se, že petice nestačí. „Druhá linie je Praha 1, která má v tuhle chvíli vypořádat nejen naše připomínky. Pokud zavede omezení bez řádného vypořádání, tak to budeme řešit soudní cestou,“ sdělila Kociánová. Aktivisté nevylučují ani další protesty v ulicích.
Video
Video se připravuje ...

Cyklisty čeká omezení v centru Prahy. Eva Fornálová

Praha chce bezpečí pro chodce

Omezení má podle první městské části pomoci chodcům k bezpečnějšímu pohybu po centru metropole. Milovníci cyklistiky ale s takovým zdůvodněním nesouhlasí. Jsou toho názoru, že jsou cyklisté menším rizikem než automobily, které centrem projíždí.

Pokud petice, protesty ani soud nic nezmůžou, budete si muset pečlivě prostudovat nové trasy, po kterých se v Praze 1 smíte a nesmíte vydat. „Odbor dopravy spolu s projektantem celou situaci posoudil a zpracoval návrh dopravního opatření. Na projektu se podílel ,celoživotní‘ cyklista, což i pro nás byla záruka toho, že opatření bude navrhováno z pohledu aktivního cyklisty tak, aby bylo funkční. Je jasné, že je třeba oddělit pohled běžného cyklisty a pohled aktivistů,“ sdělil místostarosta Prahy 1 Richard Bureš.

Omezení se má týkat zejména spodní části Václavského náměstí, kde bývá nejvíce rušno. Například od 10. ranní do 17. hodiny večerní neprojedete na kole v ulici 28. října, části ulice Na Příkopě nebo na Staroměstském náměstí. Z práce se tak budete muset vydat o něco později nebo zvolit objízdnou trasu.

 

Fotogalerie
16 fotografií