V německém institutu technické kontroly GTÜ testovali celkem osm nabíječek a podrobili je testování 25 parametrů v šesti kapitolách. Titul nejlepší nabíječka si odnesl švédský přístroj CTEK MXS 5.0, který získal celkem 455 bodů z 500 možných.
Zato německá nabíječka Einhell BT-BC 30 ukázala, že název, který v překladu znamená »jedno peklo«, nenese náhodou. Přestože byla z testovaných suverénně nejdražší, propadla v testování ochrany proti zkratu, měla velkou spotřebu ve stand-by režimu a absolutně pohořela i při testu přepólování.
I pro dlouhodobý provoz
Obě nabíječky na prvních dvou místech, CTEK a JMP, ale také Cartrend MP 3800 na 5. místě jsou vhodné na dlouhodobý provoz, například pro zazimování baterií pro motocykly nebo automobilové veterány. Nicméně, stejně jako neúspěšný cartrend, také nabíječka 4 LOAD Charge BOX 3,6 ztratila cenné body tím, že pohořela v testech kvality kabelů při zmrazení na -20 °C, a tím, že nemá dodatečné funkce.
Jinak by patřily mezi nejlepší. Z nejlepších nabíječek se pouze prvním dvěma podařilo nabít i hluboce vybité baterie se zbytkovým napětím asi 3 V. A přivést je zpět k životu.
Jak nabíječky v testu dopadly se podívejte do naší fotogalerie pod článkem!
Jak pracovat s nabíječkou?
* Nabíječku připojujte k baterii dříve, než ji zapojíte do elektrické sítě. Při odpojování z baterie ji nejdříve vytáhněte ze sítě a až potom sundavejte elektrody z baterie.
* Zkontrolujte polaritu. Připojte nejdříve kladnou svorku (červená+) na kladný pól baterie a zápornou svorku (černá-) na zápornou elektrodu.
* U kyselinové baterie (ta se špunty) se musí před dobíjením špunty uvolnit, aby mohly unikat vznikající plyny.
* Kyselina z baterií je silně leptavá. Při potřísnění rychle umyjte postiženou část proudem vody a vyhledejte lékaře.
* Zamrzlou baterii nechte před nabíjením rozmrznout při pokojové teplotě.
* Při dobíjení se mohou z baterie vylučovat výbušné páry. Nekuřte a pozor na jiskry!