"Teď je potřeba dotáhnout některé věci do konce, spíše procesního charakteru, ale v zásadě je hotovo," řekl televizi Nova ministr dopravy Radek Šmerda.

Navíc se podařilo vyřešit problém s pozemky, na kterých Havránkovi hospodaří, ale které budoucí dálnice znehodnotí. Statkářka si koupí parcely někde jinde a smění je s Pozemkovým fondem za ty, na kterých se spolu dohodli jako na náhradních. A cenový rozdíl mezi nimi fondu doplatí.

Jakmile se ukončí převod pozemků, nic nebrání tomu, aby se stavba dálnice opět rozběhla. "V tuto chvíli se jedná o zprovoznění úseku 3,7 kilometru, z čehož 1,2 kilometru je už postaveno, ale neprovozováno, takže zbývá postavit zhruba 2,5 kilometru," řekla televizi mluvčí ŘSD Martina Vápeníková.

Pokud tedy půjde všechno dobře, včetně geologických nebo archeologických průzkumů, mohlo by se po D11 do Hradce Králové jezdit za dva, maximálně za dva a půl roku.