Fabrinská soudu oznámila, že jednatelka a majitelka Hellas-nejen Řecko Šárka Trunečková nepředložila účetnictví ani další požadované dokumenty. Z informací, která má Fabrinská k dispozici, ale vyplývá, že na firemním účtu cestovní kanceláře je pouze 37.000 korun. Společnost Hellas-nejen Řecko eviduje také pohledávku vůči obchodnímu partnerovi 117.000 korun. Další majetek zkrachovalá CK už podle Fabrinské zřejmě nemá.
Zhruba dvě desítky věřitelů, mezi kterými jsou například firmy zajišťující ubytování či klienti CK, v insolvenčním řízení přihlásily pohledávky vůči společnosti Hellas-nejen Řecko v celkové výši 2,4 milionu korun. "Hodnota majetkové podstaty dlužníka představuje 6,47 procenta hodnoty přihlášených pohledávek," upozornila správkyně.
Uspokojení věřitelů cestovní kanceláře Hellas-nejen Řecko zřejmě bude ještě nižší, jelikož je nutné započítat náklady na správu a zpeněžení jejího majetku i odměnu správce. "Za předpokladu, že nebude nalezen hodnotnější majetek dlužníka, pak bude uspokojení nezajištěných věřitelů dlužníka jen nepatrné v poměru k přihlášeným pohledávkám," podotkla Fabrinská.
Společnost Hellas - nejen Řecko vyhlásila úpadek loni 13. srpna. První insolvenční návrh, který tehdy podala majitelka firmy, soud zamítl, protože byl nesrozumitelný. Návrh, na jehož základě v lednu soud firmu do konkurzu poslal, podala v říjnu zaměstnankyně CK Renata Kovářová kvůli dlužné mzdě.
Prostějovská kancelář se specializovala na pobytové zájezdy do Řecka, Bulharska a poznávací zájezdy po Evropě. "Důvodem problémů, do kterých se naše společnost dostala, je situace v naší hlavní destinaci Řecku, nízké ceny zájezdů na tuzemském trhu, oslabení koruny a v neposlední řadě platební neschopnost našich partnerů," uvedla už dříve Trunečková.
Hellas - nejen Řecko byla pojištěna na 3,9 milionu korun. V srpnu po vyhlášení úpadku bylo v Řecku kolem 120 klientů, které vrátila do vlasti pojišťovna Generali. Dalších asi 250 lidí už neodjelo na zaplacené zájezdy. Podle informací CK by mělo být pojištění dostatečné k vypořádání oprávněných nároků všech klientů.