V prodeji zájezdů se společnost Asiana, která provozuje portál Letuška.cz, zaměří převážně na exotické země - Indii, Bhútán a Nepál. "Za změnou koncepce stojí sílící zájem Čechů o mimoevropské destinace a v neposlední řadě je inspirací pro tuto změnu původní profese zakladatelů Asiany, tedy orientalistika a indologie," uvedla pro ČTK spolumajitelka Asiany Šárka Litvinová.

Podle ní zájem českých turistů o Indii meziročně vzrostl o 40 procent. "Pokud budeme nyní mluvit pouze o Dillí, Hajdarabádu, Kalkatě nebo Bombaji, evidujeme meziroční nárůst prodejů letenek do těchto indických měst o téměř 40 procent, což je pro nás významné číslo. Zvýšenou poptávku po mimoevropské dovolené, včetně Bhútánu a Nepálu, navíc vnímáme dlouhodobě. Tento ukazatel je pro nás natolik zajímavý, že jsme mu přizpůsobili náš obchodní model," dodala Litvinová.

Letuška.cz chystá také spuštění nových webových stránek, které mají být uživatelsky více intuitivní a poskytovat cestujícím všechny logické kroky k zakoupení letenek i zájezdů. Zákazníci na stránkách naleznou také novinky ze zajímavých destinací nebo praktické rady pro cestovatele.

Společnosti Asiana provozující internetový portál Letuška.cz zaměřený na prodej letenek loni vzrostly tržby předběžně o 7,2 procenta na 2,2 miliardy korun. Zhruba 86 procent obratu tvořil prodej letenek, zbytek připadal na další cestovní služby, jako je například prodej pojištění nebo rezervace ubytování.

Letuška na Českém trhu působí od počátku devadesátých let. Od roku 2012 vstoupila na Slovenský trh pod doménou Superletuska a následně pak spustila prodej letenek v Bulharsku na portálu Airmeti.