"Cestovní ruch je jeden z nejvýznamnějších ekonomických sektorů. Chtěla bych sladit propagaci v zahraničí, kde jsou česká centra a zároveň zde působí agentura Czech Tourism," řekla Jourová. Zjišťovat a měřit efektivitu investic chce i nadále, přestože mnozí podle ní tvrdí, že to nejde. "Ale nemůžeme dávat čím dál víc peněz na propagaci a nevědět, jak je to účinné," doplnila Jourová. I nadále se hodlá věnovat činnosti z minula, kterou je čerpání evropských fondů, nyní se připravuje strategie pro jejich čerpání v letech 2014 až 2020.

V poslední době posílila snaha přilákat turisty z Číny, což je podle ní dobrý směr. "Správná je i strategie, kdy se sem snažíme dostat hlavně evropské turisty, kteří k nám mají snadný přístup díky schengenskému prostoru," uvedla Jourová.

Chce pokračovat také ve snaze propagovat regiony, které jsou zahraničními turisty víceméně opomíjené, což jsou kromě Prahy a Českého Krumlova téměř všechny. "Je potřeba se o to snažit, také sledovat příjezdovou trasu z Vídně. Je řada možností, jak tyto turisty vylákat z Prahy, ale bariérou je jejich pohodlnost či plány cestovních kanceláří, které musí zájezd časově zvládnout," vysvětlila Jourová.

Podle ministra v demisi Františka Lukla je potřeba se více soustředit na propagaci venkova. "Turisté směřují do center, ale zapomíná se, že na venkově jsou velké klenoty," řekl.

Úkolem pro jeho nástupce bude podle něj podpora bytové výstavby, nový předpis, který se bude týkat zadávání veřejných zakázek a oblasti veřejného investování. "Je také nutné připravit právní prostředí, které bude určovat, jaké role budou mít jednotliví hráči - města, kraje, neziskovky. Dnes někdy dochází ke křížení zájmů nebo negování finančních podpor," uvedl Lukl.