"Když se k nám připojili další hráči, tak jsme se dohodli, že dokoupíme další," řekl ČTK šéf mise Martin Doktor.

Jako první o kola projevily zájem ještě před oficiálním začátkem her rychlobruslařky Martina Sáblíková a Karolína Erbanová. Čeští funkcionáři jich radši koupili více, rezerva byla ale jen malá.

"Na začátku byl trošku problém je sehnat, chvíli trvalo, než jsme se tady zorientovali. Podobné to bylo i s prodejci. Když zjistili, že je po kolech poptávka, zlepšilo se to. Teď už jsme je sehnali rychle," uvedl Doktor.

Zatímco Nizozemci nebo Finové, kteří si kola přivezli rovnou s sebou nebo si je nechali dodatečně dopravit do Soči, mají všechna kola stejná, Češi mají na výběr z několika barev a typů. Zajistit větší dodávku stejných kol se totiž nepodařilo.

"Organizátoři původně slibovali, že tady bude kol dostatek, a tvrdili, že si je s sebou nemáme vozit. Ukázalo se ale, že je jich málo. Problém je taky v tom, že se s nimi nemůže z vesnice, a například Martina Sáblíková chce na kole jezdit až do haly," vysvětlil Doktor.

Manažer hokejové reprezentace Jan Černý přiznal, že kvalita kol se neustále zvyšuje. "Už je není moc kde shánět. Levná jsou vyprodaná, tak se kupují stále dražší varianty," řekl Černý.

Sportovci používají kola hlavně na dopravu do jídelny. "Není to sice daleko, ale když to jdete několikrát za den, je to únavné," řekl šéf české mise.

O montáž kol se staral hlavně krasobruslař Michal Březina. Po příjezdu nejprve smontoval kolo, které začal využívat sám, nyní se postaral i o stroje pro hokejisty. "Dělám to zodpovědně, aby se na tom Jaromír Jágr nerozsekal," smál se Březina.