"Je to období, kde už se delší dobu pohybuji, pro které mám slabost, které nabízí širokou paletu rolí, naplňujících téma tohoto koncertu," uvedla před časem Šaturová, žádaná interpretka mozartovských postav a repertoáru období italského belcanta.

Program zahájila předehra k opeře Orfeo ed Euridice ossia L'Animo del Filosofo od Josepha Haydna. Poté za velkého potlesku dorazila na jeviště v tyrkysově modrých šatech Šaturová a přednesla část Haydnovy Kantáty pro soprán a orchestr. Po Sinfonii g moll č. 3 Leopolda Koželuha Šaturová v recitálu pokračovala árií Elettry Idol mio z Mozartovy opery Idomeneo, ve svém dalším vstupu se proměnila v Cleonice v árii Sarete al fin contenti...Mi parea del porto in seno z opery Josefa Myslivečka Demetrio.

Druhou část koncertu tvořila až na jednu výjimku díla W. A. Mozarta. "Pro mou kariéru je zásadním skladatelem, asi mne nikdy nepřestane fascinovat svou rozmanitostí a genialitou," podotkla Šaturová, která nejdříve zazpívala koncertní árii Misera, dove son? a poté se představila jako Konstanze v árii Marter aller Arten z opery Útěk ze Serailu.

Vedle Mozarta druhá polovina programu přinesla také slavnou árii Dei tuoi figli la madre z opery Medea italského skladatele Luigiho Cherubiniho. "Když jsem před lety četla Euripidovu tragédii Medea, mrazilo mě. A i když tato árie nepatří k těm nejdramatičtějším, je plná bolesti a vášně," řekla pěvkyně, která je stálým hostem pražského Národního divadla a rovněž renomovanou koncertní pěvkyní. V roce 2006 debutovala na Salcburském festivalu a v témže roce ji pozval ke spolupráci na provedení Mahlerovy Symfonie č. 2 při slavnostním otevření Pleyelova sálu v Paříži Christoph Eschenbach. S ním spolupracovala i na sérii provedení Mahlerovy Symfonie tisíců v roce 2011.

Pražský barokní orchestr Collegium 1704 ještě po pauze provedl Baletní hudbu I a II z opery Idomeneo.