I v této oblasti se ale podle silničářů daří situaci zlepšovat. "Do roku 2013 neustále rostl objem asfaltových směsí vyrobených na podzim, zatímco na jaře stejně soustavně jejich výroba klesala. V roce 2014 byla situace příznivější než v roce 2013, optimální úrovně ovšem stále dosaženo nebylo," uvedlo v tiskové zprávě sdružení.
Zvýšení výroby asfaltových směsí odráží podle sdružení skutečnost, že vloni mělo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) na opravy silnic vyčleněnou výrazně vyšší částku než v roce 2013. Zatímco před dvěma lety šlo o 6,4 miliardy korun, vloni částka narostla na celkových devět miliard korun.
Zatímco opravy silnic se v loňském roce dařilo realizovat, výstavba nových silnic a dálnic výrazně vázla. Na opravy a údržbu se podle Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI) podařilo vyčerpat téměř celou částku, v případě stavby nových silnic šlo jen o 44 procent z nabízených 14,5 miliardy korun. "Pokud by se dařilo Ředitelství silnic a dálnic ČR využívat finanční prostředky na přípravu a novou výstavbu stejně jako na rekonstrukce, situace v celkovém čerpání rozpočtu SFDI by byla mnohem příznivější," doplnil Petr Svoboda, jednatel Sdružení pro výstavbu silnic Praha.
cfr mal