"Nyní máme od firmy opravenu jednu tramvaj a podle ní budeme sami opravovat ty ostatní. Tento vůz by měl být zpět v provozu v řádu několika týdnů," uvedl mluvčí. Vozy, které si DPP opraví svépomocí, by se měly postupně vracet do provozu od června. Měsíčně by mohlo jít o jeden až dva vozy.

DPP musel tramvaje odstavit v průběhu loňského roku kvůli trhlinám na konzolách určených k uchycení táhel, která vedou podvozek a přenášejí tažné a brzdné síly. V říjnu pak odvezl do plzeňské Škodovky jeden vůz, který firma "modelově" opravila. Podle způsobu opravy nyní budou postupovat opraváři DPP u dalších poškozených vozů. Dvě tramvaje již do provozu DPP vrátil, ty nebylo třeba vůbec opravovat.

DPP měl s tramvajemi 14T problémy i v minulosti. Dopravce objevil u 50 kusů závady na převodovce. Potíže měl také s novějším typem tramvají 15T, rovněž od Škody Transportation. Na konci roku 2012 na ně dopravce podal na 400 reklamací kvůli řadě drobných závad - problémy měly vozy například s brzdami nebo koly. Ještě loni na podzim DPP jednal o prodeji vozů 14T do zahraničí, z toho tak nyní zřejmě sešlo.