Negativně respondenti vnímají i absenci soukromí, která na pobočkách panuje, ta vadí 32 procentům. Na třetím místě (27 procent) je nemožnost vidět informace, které si pracovník pobočky prohlíží o klientovi na počítači.
"Koncepce většiny poboček finančních institucí je formou open space, oddělené kanceláře jsou velkou raritou. Jednání s pracovníkem pobočky probíhají u stolu či přepážky de facto za účasti dalších návštěvníků, cizích lidí, před nimiž klient řeší mnohdy velmi soukromé finanční záležitosti. A to samozřejmě málokoho těší," uvedla tisková mluvčí Partners Viola Baštýřová.
Ke spokojenosti na pobočce lidé nejčastěji potřebují ochotné a vstřícné pracovníky (55 procent) a každý druhý pak soukromí a vyřízení záležitostí bez front a čekání. Nejčastěji klienty na pobočky vyláká založení či zrušení produktu, nebo aktualizace a nastavení smluv (50, respektive 49 procent). Češi jsou ale i pohodlní, a tak 78 procent preferuje možnost sjednat vše, tedy různé finanční produkty, na jednom místě. Realita se ale od očekávání značně liší, až 44 procent odpovídajících musí při vyřizování navštívit více typů poboček.
"Češi jsou v oblasti financí velice konzervativní, a to odpovídá i jejich přístupu k finančním institucím. Vlna, kdy to vypadalo, že kamenným pobočkám zvoní umíráček a instituce je hromadně rušily, už je dávno minulostí. Banky a pojišťovny se od on-line servisu vrací k síti obchodních míst. Na jedno si ale Češi přeci jenom zvykli: vyřídit co nejvíce věcí na jednom místě," uvedl generální ředitel Partners Petr Borkovec.
Jako vstřícné vnímá pracovníky poboček 58 procent Čechů. Necelá třetina má pocit, že zaměstnanci jsou sice milí, ale nepomohou vždy s tím, co potřebují. V každém osmém případu je pracovník pobočky vnímám jako nevstřícný a neochotný.
I přes tyto výhrady, které Češi k fungování obchodních míst finančních institucí mají, by překvapivě pětina pobočku neměnila. To, co ke změně pobočky Čechy naopak přesvědčí, je nabídka optimalizace produktů (20 procent) a výrazné rozšíření služeb proti stávající pobočce (15 procent).
Průzkum se uskutečnil v lednu mezi tisícovkou respondentů.