Nejnověji zprovozněným přejezdem je železniční spojení Dolní Poustevna - Sebnitz na trati spojující turisticky významné lokality Českého a Saského Švýcarska. Spojení se otevřelo loni v červenci po téměř 70 letech a kromě turistů potěšilo obyvatele šluknovského výběžku, kterým významně zkrátilo cestu do Děčína. Zatímco cesta z Dolní Poustevny do Děčína trvá autobusem dvě a půl hodiny, vlakem přes německý Sebnitz a Bad Schandau a zpět do Česka před Dolní Žleb zhruba hodinu.

Ještě do konce letošního roku by měl být zprovozněn železniční přejezd z Aše do Selbu. Oprava dvoukilometrového spojení, kterou požadují obce na české i německé straně, vyjde na zhruba 80 milionů korun. Po trati má být vypravováno osm párů souprav denně, vždy čtyři české a čtyři německé vlaky. Dotace pro jejich provoz už slíbil Karlovarský kraj.

Dlouhodobé debaty se vedou i o dostavbě chybějících kolejí z jihočeských Slavonic do Rakouska. V současnosti ale nepatří tato stavba mezi priority, uvedl mluvčí SŽDC Jakub Ptačinský. Zatímco v případě Aše a Selbu se o znovuobnovení přejezdu zasazovali místní obyvatelé, přejezd u Slavonic takovouto podporu nemá.