Zatímco v roce 2012 dopravní podnik přepravil 35,16 milionu lidí, o rok později to bylo 34,92 milionu osob a loni 34,11 milionu lidí. Loňský pokles proti roku 2012 představuje úbytek tří procent cestujících, proti roku 2013 jde o pokles o dvě procenta. Už dříve podnik úbytek cestujících přičetl úspornému chování lidí a většímu využívání automobilové dopravy. S úbytkem cestujících v MHD se potýkají i jiná města v ČR.

Vyšší atraktivnost MHD by podle Meduny mohlo přinést zrychlení dopravy autobusy a trolejbusy tak, aby byla časově výhodnější než doprava auty. Znamenalo by to například vytvoření vyhrazených jízdních pruhů pro vozy MHD či preferování vozidel MHD na semaforech. Tyto prvky zrychlení však zatím v Hradci Králové zavedeny nejsou.

Průzkum spokojenosti pro dopravní podnik dělala drážďanská technická univerzita ve spolupráci se studenty pardubické univerzity. Na otázky odpovídalo přes 820 respondentů a týkaly se rychlosti přepravy, nabídky a návaznosti spojů, spolehlivosti, ochoty řidičů či poměru ceny k nabízenému výkonu. Zcela spokojeno bylo 50,73 procenta cestujících a 43,8 procenta dotazovaných bylo spíše spokojeno. Spíše nespokojeno bylo 4,38 procenta pasažérů a zcela nespokojeno bylo 1,09 procenta dotázaných.

Průzkum potvrdil, že lidé zpravidla negativně vnímají změny zažitého stavu. Ukázal také, že do oblasti s vyšší důležitostí se u cestujících posunula kategorie počet spojů v sobotu a v neděli. "A třeba vybavení, vzhled a čistotu zastávek cestující vnímají oproti dřívějšku jako méně důležitou - možná i tím, že jsou na dobré úrovni," uvedl ředitel podniku Miloslav Kulich. Zajímavý byl podle něj poznatek, že jen 34 procent cestujících nemá k dispozici automobil.

Méně než dříve jsou lidé spokojeni s počtem dobíjecích míst městských čipových karet, které slouží jako jízdenka. Komfort v dobíjení karet se podle Kulicha výrazně změní chystaným zavedením jejich dobíjení přes internet. Průzkumy podnik dělá od roku 2006 a s jejich výsledky pracuje při dalším vylepšování dopravy, například při tvorbě jízdních řádů.

Loni dopravní podnik na tržbách od cestujících získal 120 milionů korun, zatímco náklady na provoz MHD činily 284 milionů korun. Rozdíl uhradila dotace z rozpočtu města. I pro letošní rok zastupitelé dopravnímu podniku schválili dotaci 163,5 milionu korun. Během roku se však budou muset zřejmě k problému dotace vrátit, protože dopravní podnik zatím počítá s tím, že celková ztráta z provozu MHD bude 169,4 milionu korun.