Předseda tohoto výboru Martin Komárek (ANO) se pozastavil nad tím, že novela má odkazem na nové předpisy EU nahradit v zákoně formulace, které zakazují reklamu založenou na podprahovém vnímání nebo se týkají dětí a mladistvých. "Mám určitou pochybnost, zda bude nová úprava dobře fungovat," uvedl Komárek.
V případě volební reklamy přišlo ministerstvo průmyslu a obchodu se zákazem anonymního oznámení místo anonymní reklamy. Toto ustanovení je podle ministerstva v praxi téměř nepoužitelné a nepostižitelné. Problém byl v pojmu reklama, který se týká podnikatelské činnosti. Nově by tak mělo být zakázáno "šíření anonymního oznámení týkajícího se voleb v době od vyhlášení voleb do ukončení hlasování". Porušení by mohlo být pokutováno až dvěma miliony korun.
Na potravinářskou inspekci má být převeden dozor nad reklamou na potraviny, která obsahuje výživová nebo zdravotní tvrzení, a reklamu na potraviny uvádějící v omyl. Ministr průmyslu a obchodu Jan Mládek (ČSSD) označil přesun za zefektivní dozoru vzhledem k tomu, že inspekce už má dohled nad značením potravin.
Novela by měla upravit i některé druhy podnikání, například při šíření reklamy na nepovolené nebo neoznámené loterie, na které mají nově dohlížet celní úřady. Norma rovněž omezuje regulaci reklamy pro činnost v pohřebnictví. Novinkou z praxe je rozšíření pojmu zadavatele reklamy i na zpracovatele, který reklamu vytvořil sám pro sebe. Norma má umožnit dozorovému orgánu stanovit lhůtu, ve které mu mají být poskytnuty požadované informace. Zrušit by se měly pořádkové pokuty jako samostatný institut zákona o regulaci reklamy.