"Nová vozidla podnítila zájem cestujících o železnici, samozřejmě ruku v ruce s přípoji a celou organizací dopravy," uvedl. Obnova začala v roce 2006, kdy České dráhy v regionu převzaly první Regionovu, tedy modernizovaný starší motorový vlak.

"V kraji je nyní devět RegioSharků (nové dvouvozové motorové jednotky polské firmy Pesa). Zaváděly se od roku 2012," uvedl ředitel. Prioritně jsou nasazovány na trať Plzeň - Domažlice, ale je možné se s nimi setkat i do Plas a Žihle, u jednoho páru vlaků také do Nepomuku a díky spolupráci s Karlovarským krajem i na trati z Plzně do Mariánských Lázní a do Chebu. Sedm jich bylo pořízeno z dotací EU.

Nově jezdí v regionu čtyři soupravy s řídícím vozem, a to téměř všechny vlaky na trase z Plzně do Berouna. Za lokomotivou jsou dva vložené vozy a řídící vůz. Po dojetí vlaku do cílové stanice nemusí lokomotiva objíždět soupravu. Strojvedoucí si přejde na druhou stranu do řídícího vozu a obsluhuje vlak zezadu. Podle Kostelného je zatím počet těchto vlaků i RegioSharků v regionu definitivní.

Dráhy dále v Plzeňském kraji provozují celkem 15 Regionov, jejichž výroba už skončila. Jezdí na Plzeňské lince, do Bezdružic, Plas a Žihle, na tratích Klatovy-Horažďovice, Klatovy-Domažlice, Bělá-Tachov, Nezvěstice-Rokycany i na Železnou Rudu.

V Plzeňském kraji mohou cestující od nového jízdního řádu využívat rychlíky vyšší kvality s označením Rx, které jsou nejméně z 80 procent složené z nových nebo rekonstruovaných vozů. Jezdí na trase z Prahy přes Plzeň do Chebu a během příštího roku budou i z Prahy přes Plzeň do Klatov. Rostoucí počet cestujících evidují České dráhy také u Pendolina; v regionu jezdí stejně jako letos dva páry denně.