"Mezi nejzávažnější zjištění patří použití telefonního čísla s vyšší než běžnou cenou při nabídce zprostředkování spotřebitelského úvěru," uvedl ústřední ředitel ČOI Mojmír Bezecný.

ČOI ve třetím kvartále uložila poskytovatelům a zprostředkovatelům spotřebitelských úvěrů celkem 30 pokut v souhrnné výši 1,4 milionu korun. Nejčastěji bylo porušováno ustanovení zákona týkající se obsahových náležitostí reklamy spotřebitelského úvěru. Nedostatky ČOI zjišťovala i v poskytování informací ve smlouvách sjednávajících spotřebitelský úvěr. V deseti případech inspektoři zjistili porušení zákazu používání klamavých obchodních praktik.

Na inspekci se ve 3. čtvrtletí obrátili spotřebitelé s celkem 121 stížnostmi týkajícími se spotřebitelských úvěrů. Nedostatky, na něž spotřebitelé upozorňovali, ČOI prokázala ve 13 procentech šetřených případů.

Inspektoři ČOI při kontrolách ověřovali, zda spotřebitelé dostávají všechny povinné informace k tomu, aby se mohli rozhodnout odpovědně, u koho, za jakých podmínek a zda se vůbec zadluží. Ve vytipovaných smlouvách na spotřebitelský úvěr pak kontrolovali správnost uváděných údajů, a to včetně RPSN na spotřebitelský úvěr.