"Navíc jde o vůbec první české město, které část trolejbusů vybavilo klimatizací salonu pro cestující," uvedl. Celá dodávka, která začala loni, je spolufinancována z evropských fondů.

Trolejbusy pro Zlín jsou plně nízkopodlažní. Snazší nástup a výstup v zastávkách usnadňuje takzvaný kneeling, díky němuž se vůz nakloní až k hraně chodníku. Jsou vybavené informačním systémem a vyklápěcí plošinou pro vozíčkáře. "Deset vozů navíc pomocným dieselagregátem a poloautomatickými sběrači proudu, což umožňuje jezdit také v místech bez trolejí," řekl Kapr. Kromě Zlína jezdí trolejbusy z Plzně v dalších 12 městech ČR, například v Českých Budějovicích a Hradci Králové.

Škoda Electric letos zvýší tržby na rekordních 6,5 miliardy korun, což bude téměř dvojnásobek oproti loňsku. Letošních 300 dodaných trolejbusů, trojnásobek oproti loňsku, zajistí 60 procent tržeb. "Produkce bude rekordní. Daří se nám měsíčně vyrábět okolo 30 vozidel a kvůli tomu jsme nabrali nové zaměstnance a rozšířili závod," uvedl šéf divize Trolejbusy Karel Majer. Podle něj plánuje firma s 830 zaměstnanci příští rok více než 230 trolejbusů. Podnik nyní vyrábí sedm základních typů vozů. "Dnes se ale staví na míru každému zákazníkovi, takže ke každému typu existuje spousta podtypů a dalších řešení," dodal.