"Nový Trojský most je postaven na základě naprosto ojedinělé architektonické konstrukce, Praha dostala v tomto ohledu velmi krásný most," řekl dnes Hudeček ČTK a TV Prima. Stavba je součástí rozsáhlého projektu, který může Prahu, co se týče dopravy, posunout dalším směrem. Praha podle něj potřebuje ještě pět dalších mostů pro dobré spojení břehů Vltavy. Hudeček věří, že tento most nezůstane na dlouhou dobu poslední.

Tunel Blanka a nový Trojský most v rámci dne otevřených dveří navštívilo asi 14.500 lidí. Žádné problémy nenastaly, řekl ČTK mluvčí Metrostavu František Polák. Návštěvníci procházeli tunel pěšky, ale také ho projížděli na kolech či koloběžkách. Návštěvníků o něco méně než při posledním dni otevřených dveří, což podle Poláka způsobila dnešní příležitost prohlédnout si stanice prodlužované linky metra A. Počet návštěvníků metra odhadl mluvčí pražského dopravního podniku Jiří Štábl na 11.000.

Po Trojském mostě přes Vltavu, který je součástí tunelového komplexu Blanka a vnitřního pražského okruhu, začnou v pondělí ráno jezdit auta, autobusy a tramvaje. První spoje MHD vyjedou podle jízdního řádu ve 4:30.Cestujícím začnou zároveň sloužit nové autobusové linky.

Celý tunelový komplex bude stát 36,9 miliardy korun. Podle slibu Prahy jím první řidiči projedou 2. prosince. Původně měl být tunel Blanka otevřen už v roce 2011.

Kvůli zprovoznění mostu v Troji nastaly v MHD změny. Dopravní podnik obnoví provoz tramvajové linky číslo 17 v úseku mezi zastávkami Výstaviště Holešovice a Vozovna Kobylisy. Na pravidelnou trasu se vrátí noční tramvajová linka číslo 53. Zároveň vyjede nová linka autobusu číslo 294, která spojí oba břehy Vltavy a zároveň nahradí linku číslo 292. Změní se také rozmístění autobusových zastávek na Florenci, informoval Filip Drápal, mluvčí Ropid, který v Praze plánuje jízdní řády.