Časopis přes deset let vycházel ve dvou formátech A4 a A5. Nová podoba má být podle redakce "ideálním kompromise mezi skladností a čitelností". "Rozhodli jsme se pro jeden formát, který bude praktický z hlediska velikosti pro všechny čtenáře a zároveň dostatečně velký na to, aby nikdo nebyl ochuzen o požitek z reportáží postavených na kvalitních fotografiích," uvedla šéfredaktorka.

Nový layout časopis vytvořil ve vlastním studiu. "Změna formátu vzešla z podnětů našich čtenářů. Někteří kvitovali výhodu malé verze pro její cenu a praktický formát, jiní preferovali velkou verzi pro potěšení z jejího prohlížení. Naší ambicí je plnit přání čtenářů a zároveň vydávat magazín v kvalitě, na jakou jsou lidé zvyklí již 22 let," poznamenala Slavíková Literová.

Časopis vydává společnost Czech Press Group. První číslo Koktejlu vyšlo v dubnu 1992, tehdy ještě na novinovém papíře. Během 90. let si časopis vybudoval pověst kvalitního reportážního média, zaměřeného především na cestování. Články se věnují také vědě, přírodě či historii. Magazín vychází v tradiční tištěné podobě a je dostupný také v elektronických trafikách Floowie a Publero.