V rámci přímého prodeje se nejlépe prodávají kosmetické výrobky (36 procent), doplňky stravy (20 procent) a potřeby a čisticí prostředky pro domácnost (11 procent).
Z průzkumu dál vyplývá, že přímému prodeji se v Česku loni věnovalo 246.000 lidí, o rok dříve 256.000 pracovníků. Do průzkumu se zapojily pouze firmy sdružené v Asociaci osobního prodeje. Šlo například o Amway, Vorwerk, Just či Partylite. V Rakousku pracuje v přímém prodeji 15.000 lidí, ve Finsku 80.000, v Německu 376.000 a v Maďarsku 473.000, vyplývá z průzkumu.
"Přímý prodej představuje podnikatelskou příležitost a alternativu běžného zaměstnání pro každého bez rozdílu věku či pohlaví," uvedla ředitelka Amway ČR a předsedkyně Asociace osobního prodeje Ildiko Dikošová.
Společnosti, které se spoléhají na své distributory, prodaly loni na území Evropy zboží za téměř 24 miliard eur (662 miliard Kč). Celoevropsky největšími odbytišti přímého prodeje jsou Německo, Francie a Rusko. Proti roku 2012 přímý prodej zaznamenal růst o 2,6 procenta. Nejstrměji toto odvětví rostlo v Nizozemsku (o 8,6 pct.), Lotyšsku (8,2 pct.) a ve Velké Británii (o 6,7 pct.).